Poleg SEO je PPC glavni način pridobivanja prometa iz Googla. Toda kaj je PPC, kdaj se odločiti za tovrstno oglaševanje in kako voditi svoje kampanje? Ta članek vas bo opremil z vsem, kar morate vedeti o tej temi.

Kaj je PPC?

PPC pomeni plačilo na klik. Vsakič, ko nekdo klikne oglas PPC, se oglaševalcu zaračuna določen znesek.

Z drugimi besedami, ne plačate za prikaz oglasa, ampak za klik nanj. Sama cena na klik je odvisna od konkurenčnosti dane panoge, priljubljenosti izbranih ključnih besed ali kakovosti strani, na katero je oglas usmerjen.

Obstaja veliko platform, ki uporabljajo ta model. Najbolj priljubljeno med njimi je omrežje Google Ads (prej Google AdWords), možno pa je tudi objavljanje PPC oglasov na Facebooku in LinkedInu. Vendar se bomo v tem članku osredotočili posebej na Google Ads oglaševanje.

Kaj je posebnega pri kampanji PPC

V programu Google Ads lahko oglaševalci ponujajo znesek za klik za ključne besede, ki jih iščejo v Googlu. Oglasi se sami prikažejo kot označeni sponzorirani rezultati iskanja.

Vsakič, ko uporabnik vnese poizvedbo v Google, se izvede takojšnja dražba. Določa, kateri oglasi se bodo prikazali za dano poizvedbo. Tisti, ki dobijo najboljšo oceno, se prikažejo pred rezultati neplačanega iskanja.

Nadaljnji elementi so prikazani pod organskimi rezultati (včasih so se pojavljali poleg njih):

CPC

Znesek, ki ga plača oglaševalec za vsak klik na svoj oglas. To je vaša ponudba na dražbi. Očitno je, da višja kot je ponudba, boljša je umestitev oglasa.

Vendar je končni znesek, ki ga je treba plačati, določen z naslednjo formulo:

(Uvrstitev konkurenta / vaša ocena kakovosti) + 0,01 = končni znesek CNK

Uvrstitev oglasa

Vrednost tega faktorja določa položaj oglasa v rezultatih iskanja. Uvrstitev oglasa je nato določena s to formulo:

Najvišja ponudba na klik x ocena kakovosti

Ocena kakovosti

To je rezultat, ki ga Google določi na podlagi razmerja med prikazi in kliki (CTR) vašega oglasa, merjenega glede na povprečni CTR drugih oglasov na tem položaju. Upoštevajo se tudi dodatni dejavniki, kot so povezava vaših ključnih besed z vneseno poizvedbo, kakovost vaše spletne strani in njeni prejšnji rezultati v SERP.

Ko zaženete kampanjo, se zavežete njenemu proračunu. Ko ga zmanjka, se bodo vaši oglasi prenehali prikazovati.

Oglaševalci lahko upravljajo možnosti oblikovanja cen (cene na klik) na številne načine:

Ročne ponudbe za CNK

Privzeta nastavitev, pri kateri imate popoln nadzor nad ponudbami za oglase.

Samodejne ponudbe

S to nastavitvijo ima Ads nekaj nadzora nad določenimi ponudbami in prilagodi vaš dnevni proračun, da vam zagotovi čim več klikov.

Izboljšan CPC (ECPC)

Glavni namen te nastavitve je pridobiti konverzije. Zaradi tega bo sistem prilagodil ponudbe tako, da daje prednost oglasim, ki ustvarjajo največ konverzij.

Prednosti oglaševanja PPC

Oglasi PPC se pogosto uporabljajo v številnih panogah. Tu so njihove najpomembnejše prednosti:

Takojšnji rezultati

Vsebinski marketing in njegov partner SEO se spuščata v objavo dragocenih vsebin, ki bodo pritegnile pozornost potencialnih strank. To je zelo dobra strategija, vendar morate malo počakati, da vidite rezultate.

Po drugi strani pa, če zaženete učinkovito oglaševalsko kampanjo PPC, lahko zelo hitro vidite rezultate svojih dejanj. Takšne oglase Google običajno sprejme v 24 urah (največ 72). Na njihovo učinkovitost ne vplivajo stvari, kot so število povezav ali ugled vašega spletnega mesta, zato ne potrebujete veliko časa, da začnete enakopravno tekmovati z drugimi.

Nadzor proračuna

Z uporabo plačljivega oglaševanja že na prvi pogled veste, koliko porabite in kakšne koristi prejmete v zameno. Akcijo lahko kadar koli ustavite, če niste zadovoljni z rezultati in naredite ustrezne popravke.

Prilagodljivost

Oglasi PPC vam omogočajo, da dosežete tako široko ali ozko občinstvo, kot želite. Če še nimate jasne slike svoje idealne stranke, lahko svoje oglase prilagodite tako, da dosežejo veliko ciljno občinstvo.

Če pa imate nišni izdelek ali storitev in dobro opredeljene ciljne stranke, lahko vaše oglase zelo natančno ciljate in prilagodite. Kako natančno je to? Obstaja možnost prikazovanja oglasov ob določenih urah dneva. Vaši oglasi so lahko tudi lokacijski in bodo prikazani samo uporabnikom na določenem območju.

Na oglase PPC ne vplivajo spremembe Googlovega algoritma

Učinkovitost PPC kampanj ni odvisna od sprememb v Googlovem algoritmu, ki se lahko zaplete z organskimi rezultati iskanja (domena SEO). V primeru PPC ni možnosti, da bi se vaša vidljivost hitro zmanjšala zaradi spremembe algoritma. Edini “algoritem”, ki vpliva na rezultate PPC, je ocena kakovosti, katere pravila si lahko ogledate tukaj.

Z drugimi besedami, veliko lažje vam bo “igrati po pravilih” s PPC kot s SEO. Zato je dobro, da del svojega oglaševalskega proračuna namenite kampanjam PPC, saj bo to vaša rešilna bilka v primeru velikih padcev organskih rezultatov.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *